Mos Craciun

Micule draga,

E drept ca nu am mai vorbit de mult....si imi e dor de tine.Un eveniment important se apropie cu pasi repezi:
Craciunul.Abia astept.
Iti aduci aminte Mi cand nu dormeai o noapte intreaga ca sa vezi ce-ti aduce Mosul si erai cuminte cu 3-4 saptamani inainte sa vina,fiindca ''altfel nu mai vine Mosul''?Mai stii?
Cand dormeai in reprize,cand asteptai cu sufletul la gura sa-ti aduca ce ai scris tu in scrisoare sau daca nu macar ceva fabulos,ceva ce nu ai mai vazusei si ai fi vrut sa ai,ceva sa te uimeasca si sa nu aiba nimeni.Hai zii ca nu-ti aduci aminte pentru ca nu te cred.
Mi-e dor de Mos Craciun...mi-e dor de emotiile traite cand aveam 7-8 ani,mi-e dor de amintiri.As vrea sa le retraiesc sau macar sa le cuprind in pumn,sa le leg cu o panglica rosie,nesfarsita si sa nu le mai dau drumul.
Si totusi cand mi l-au laut pe Mos Craciun mi-au furat copilaria.Mi-au luat ce aveam mai de pret:bucuria de a ma bucura.Fiecare are un Mos Craciun in suflet,si mai ales are o ramasita din copilul care se bucura cand primea ceea ce isi dorea,si scancea intr-un colt al sau cand nu primea.
Le facem loc si celorlalti copii sa copilareasca.Nu?
Vise placute Mi si lasa-te purtata de vise!



Mos Craciune,
În atâtia ani de-a rândul,
Mi-ai citit în taina gândul.
Si, în noaptea de Craciun,
Mi-ai trimis un înger bun.
Multe daruri mi-ai adus,
Când dormeam în visuri dus!…
Uite, ce te rog acum:
Sa te-abati putin din drum
Si, din sacul fermecat,
Parte buna sa le faci
Si copiilor saraci.
Si mai fa-le-o bucurie:
Scapa-i, zau, de saracie!
Pâine sa le pui pe masa,
Veselie da-le-n casa…
Apoi, te-as ruga fierbinte,
Adu-ti si de mine aminte:
De mai ai vreo jucarie,
Poti sa mi-o aduci si mie.

Craciun  Fericit!!!!!!

8 comentarii:

  1. Craciunul... ce eveniment neplacut pt mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Toate comentariile si impresiile voastre ma fac sa ma simt mai increzatoare."
    Ca pentru inceput, as dori sa adaug faptul ca nu trebuie ca parerile noastre sa-ti consolideze increderea, ci trebuie ca tu sa realizezi care iti este locul alaturi de ceilalti si sa fi neindoielnica in crezul tau.

    In ceea ce priveste postarea, "Mosul", este bine constituita, deoarece cuprinde si esentialul fiintei noastre : "Fiecare are un Mos Craciun in suflet,si mai ales are o ramasita din copilul care se bucura cand primea ceea ce isi dorea,si scancea intr-un colt atunci cand nu primea." Bine punctat aici. Este adevarat ca, in ceea ce priveste Craciunul, omul isi regaseste sentimentele de odinioara, unde cu totii aveam candoare si puritate.
    Pana la urma, cel mai important lucru este sa sti cum sa iti menti sufletul unui copil in mintea adulta. Aceasta datina este, pana la urma, cea care scoate la iveala frumosul din inimile noastre.

    Iar din poezia adresata tot Mosului, mi-a placut tare mult pasajul in care se cere "Parte buna sa le faci
    Si copiilor saraci." Asta ar trebui sa ne dea de gandit... oare cati oameni nu au nici ce pune pe masa de pe 25 decembrie, iar noi suntem atat de egocentrici...

    RăspundețiȘtergere
  3. O sa incep cu ''suflet de curva''(foarte original titlul si foarte curajos de altfel)Craciunul e pentru multi oameni un eveniment frumos pentru ca reprezinta o reunire a familiei dar si o reunire a tuturor emotiilor tale,traite pana atunci.Nu-mi vine sa cred ca nu-ti place Craciunul...e sublim atunci cand ai cu cine sa-l impartasesti si nu ma indoisesc ca ai cu cine.Iar daca totusi nu ai impartaseste-l si cu copil sarac de la coltul strazii,sau cu bratranul ce vine flori uscate sau cu un catelus parasit.Asta e menirea Craciunului:de a face daruri,de a aduce bucurie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnule Albu Ionut va multumesc pentru comentariu.Cred ca fiecare dintre noi indiferent de varsta are in suflet un copil.Si nu uitati ''de Craciun fii mai bun''.

    RăspundețiȘtergere
  5. Scumpa mea smilingmiss ai mereu dreptate.Cat despre poezie,cred ca macar de Craciun si de Paste noi oamenii ar trebui sa uitam de noi si sa ne gandim si la aproapele noastru care poate nu a fost atat de norocos ca si noi.
    Te pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mda am citi comentariile celorlalti si in special unul mi-a atras atentia dar nu o sa spun care. Ce am sa spun insa e ca aceste randuri scrise de tine Anda trebuie traite,imaginate si pastrate la loc de cinste nu analizate precum un text de limba si literatura romana.In fine banuiesc ca nu toata lumea are putere sa-si pastreze visele arzand.Iubesc aceasta mica poveste creata de tine si cum as putea vreodata sa neg ca nu imi aduc aminte de cum il asteptam pe Mos?Iubesc Craciunul la fel de mult ca tine DEE! :X

    RăspundețiȘtergere
  7. Stiu Mi si ai dreptate in ceea ce spui.Ma cunosti atat de bine....Totusi sa ne buncuram de sarbatori.Craciun Fericit,Mi a mea!Craciun Fericit tuturor!Va imbratisez pe toti dar pe tine Micule in mod special.

    RăspundețiȘtergere

As aprecia foarte mult daca v-ati spune parerea in legatura cu ceea ce cititi pe blogul meu.Toate comentariile si impresiile voastre ma fac sa ma simt mai increzatoare.Multumesc!